КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ
З ІНОЗЕМНИХ МОВ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Затверджені Наказом МОН №371 від 05.05.2008
Основними видами оцінювання з
іноземної мови є поточне, тематичне, семестрове, річне оцінювання та підсумкова
державна атестація. Більшість прийомів поточного оцінювання спрямовано на
детальну перевірку окремих параметрів мови або вмінь мовлення, яких щойно
навчили, тематичне оцінювання проводиться на основі поточного оцінювання й
виставляється єдиний тематичний бал. Під час виставлення тематичного бала
результати перевірки робочих зошитів не враховуються.
Семестрове оцінювання з іноземної мови
проводиться один раз наприкінці семестру за чотирма видами мовленнєвої
діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо).
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів
|
Аудіювання*
|
||
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) розпізнає на слух
найбільш поширені слова в мовленні, яке звучить в уповільненому темпі
|
2
|
Учень(учениця) розпізнає на слух
найбільш поширені словосполучення в мовленні, яке звучить в уповільненому
темпі
|
|
3
|
Учень (учениця) розпізнає на слух
окремі прості непоширені речення й мовленнєві зразки, побудовані на вивченому
мовному матеріалі в мовленні, яке звучить в уповільненому темпі
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) розпізнає на слух
прості речення, фрази та мовленнєві зразки, що звучать у нормальному темпі. В
основному розуміє зміст прослуханого тексту, в якому використаний знайомий
мовний матеріал
|
5
|
Учень (учениця) розуміє основний
зміст поданих у нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному
матеріалі
|
|
6
|
Учень (учениця) розуміє основний
зміст поданих у нормальному темпі невеликих за обсягом текстів, побудованих
на вивченому мовному матеріалі, які містять певну кількість незнайомих слів,
про значення яких можна здогадатися
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) розуміє основний
зміст поданих у нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному
матеріалі, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна
здогадатися, сприймає більшу частину необхідної інформації, подану у вигляді
оціночних суджень, опису, аргументації
|
8
|
Учень (учениця) розуміє основний
зміст стандартного мовлення в межах тематики ситуативного мовлення яке може
містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися.
В основному сприймає на слух експліцитно подану інформацію
|
|
9
|
Учень (учениця) розуміє основний
зміст мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про
значення яких можна здогадатися, а також сприймає основний зміст повідомлень
і фактичну інформацію, подану в повідомленні
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) розуміє основний
зміст мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про
значення яких можна здогадатись, а також основний зміст чітких повідомлень
різного рівня складності
|
11
|
Учень (учениця) розуміє тривале
мовлення, яке може містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких
можна здогадатися. Уміє знаходити в інформаційних текстах з незнайомим
матеріалом необхідну інформацію, подану у вигляді оціночних суджень, опису,
аргументації
|
|
12
|
Учень (учениця) розуміє тривале
мовлення й основний зміст повідомлень, сприймає на слух подану фактичну
інформацію в повідомленні
|
|
* Обсяг тексту, рівень складності, лексична та грамматична
наповнюваність, тематика текстів формуються вчителем відповідно до
Програмових вимог, для кожного етапу навчання та типу навчального закладу.
|
||
Читання*
|
||
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) уміє розпізнавати
та читати окремі вивчені слова на основі матеріалу, що вивчався
|
2
|
Учень (учениця) вміє розпізнавати
та читати окремі вивчені словосполучення на основі матеріалу, що вивчався
|
|
3
|
Учень(учениця) вміє розпізнавати
та читати окремі прості непоширені речення на основі матеріалу, що вивчався
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) уміє читати
вголос і про себе з розумінням основного змісту тексти, побудовані на
вивченому матеріалі. Уміє частково знаходити необхідну інформацію у вигляді
оціночних суджень за умови, що в текстах використовується знайомий мовний
матеріал
|
5
|
Учень (учениця) вміє читати
вголос і про себе з розумінням основного змісту тексти, які можуть містити
певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє
частково знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису за
умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал
|
|
6
|
Учень/учениця вміє читати з
повним розумінням тексти, які можуть містити певну кількість незнайомих слів,
про значення яких можна здогадатися. Уміє знаходити необхідну інформацію у
вигляді оціночних суджень, опису, аргументації за умови, що в текстах
використовується знайомий мовний матеріал
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) уміє читати з
повним розумінням тексти, які містять певну кількість незнайомих слів, про
значення яких можна здогадатися; уміє знаходити потрібну інформацію в текстах
інформативного характеру
|
8
|
Учень (учениця) вміє читати з
повним розумінням тексти, які містять певну кількість незнайомих слів,
знаходити й аналізувати потрібну інформацію
|
|
9
|
Учень (учениця) вміє читати з
повним розумінням тексти, використовуючи словник, знаходити потрібну
інформацію, аналізувати її та робити відповідні висновки
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) вміє читати з
розумінням основного змісту тексти, аналізує їх, розуміє прочитаний текст,
установлюючи логічні зв'язки всередині речення та між реченнями
|
11
|
Учень (учениця) уміє читати
тексти, аналізує їх і робить власні висновки, розуміє логічні зв'язки в
рамках тексту та між його окремими частинами
|
|
12
|
Учень (учениця) уміє читати тексти,
аналізує їх і робить висновки, порівнює отриману інформацію з власним
досвідом. У повному обсязі розуміє тему прочитаного тексту різного рівня
складності
|
|
* Обсяг, тематика, характер текстів для читання визначаються вчителем
відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу
навчального закладу.
|
||
Говоріння*
|
||
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) знає найбільш
поширені вивчені слова, проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні,
допускає фонематичні помилки
|
2
|
Учень (учениця) знає найбільш
поширені вивчені словосполучення, проте не завжди адекватно використовує їх у
мовленні, допускає фонематичні помилки
|
|
3
|
Учень (учениця) використовує в
мовленні прості непоширені речення з опорою на зразок, має труднощі у
вирішенні поставленого комунікативного завдання в ситуаціях на задану тему,
допускає фонематичні помилки
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) уміє в основному
логічно розпочинати та підтримувати бесіду, при цьому використовуючи
обмежений словниковий запас та елементарні граматичні структури. На запит
співрозмовника дає елементарну оціночну інформацію, відображаючи власну точку
зору
|
5
|
Учень (учениця) уміє в основному
логічно побудувати невеличке монологічне висловлювання та діалогічну
взаємодію, допускаючи незначні помилки при використанні лексичних одиниць.
Усі звуки в потоці мовлення вимовляються правильно
|
|
6
|
Учень (учениця) упевнено
розпочинає, підтримує, відновлює та закінчує розмову у відповідності з
мовленнєвою ситуацією. Усі звуки в потоці мовлення вимовляються правильно
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) уміє зв'язно
висловлюватись відповідно до навчальної ситуації, малюнка, робити
повідомлення з теми, простими реченнями передавати зміст прочитаного,
почутого або побаченого, підтримувати бесіду, ставити запитання та
відповідати на них
|
8
|
Учень (учениця) уміє логічно
висловитись у межах вивчених тем відповідно до навчальної ситуації, а також у
зв'язку зі змістом прочитаного, почутого або побаченого, висловлюючи власне
ставлення до предмета мовлення; уміє підтримувати бесіду, вживаючи короткі
репліки. Учень в основному уміє у відповідності з комунікативним завданням
використовувати лексичні одиниці та граматичні структури, не допускає
фонематичних помилок
|
|
9
|
Учень (учениця) уміє логічно
висловлюватись у межах вивчених тем, передавати основний зміст прочитаного,
почутого або побаченого, підтримувати бесіду, уживаючи розгорнуті репліки, у
відповідності з комунікативним завданням використовує лексичні одиниці та
граматичні структури, не допускає фонематичних помилок
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) уміє без
підготовки висловлюватись і вести бесіду
в межах вивчених тем,
використовує граматичні структури й лексичні одиниці у відповідності з
комунікативним завданням, не допускає фонематичних помилок
|
11
|
Учень (учениця) уміє логічно й у
заданому обсязі побудувати монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію,
використовуючи граматичні структури й лексичні одиниці у відповідності до
комунікативного завдання, не допускаючи при цьому фонематичних помилок
|
|
12
|
Учень (учениця) уміє вільно
висловлюватись і вести бесіду в межах вивчених тем, гнучко та ефективно
користуючись мовними та мовленнєвими засобами
|
|
*Обсяг монологічного висловлювання та кількість реплік у діалогічному
мовленні, характер і тематика, лексична та граматична наповнюваність
визначаються вчителем відповідно до Програмових вимог для кожного етапу
навчання та типу навчального закладу.
|
Письмо*
Рівень навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень
|
Грамотність
|
|
|
|
|
Припустима кількість
орфографічних помилок
|
Припустима кількість лексичних,
граматичних і стилістичних помилок
|
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) уміє писати
вивчені слова, допускаючи при цьому велику кількість орфографічних помилок
|
8
|
9
|
2
|
Учень (учениця) уміє писати
вивчені словосполучення
|
6
|
9
|
|
3
|
Учень (учениця) уміє писати
прості непоширені речення відповідно до комунікативної задачі проте зміст
повідомлення недостатній за обсягом для розкриття теми та інформативно
насичений
|
6
|
8
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) уміє написати
листівку за зразком, проте використовує обмежений запас лексики та
граматичних структур, допускаючи помилки, які ускладнюють розуміння тексту
|
6
|
6
|
5
|
Учень (учениця) уміє написати
коротке повідомлення за зразком у межах вивченої теми, використовуючи
обмежений набір засобів логічного зв'язку при цьому відсутні з'єднувальні
кліше, недостатня різноманітність ужитих структур, моделей тощо
|
4-5
|
5
|
|
6
|
Учень (учениця) уміє написати
коротке повідомлення/лист за зразком у відповідності до поставленого
комунікативного завдання, при цьому вжито недостатню кількість з'єднувальних
кліше та посередня різноманітність ужитих структур, моделей тощо
|
4-5
|
5
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) уміє написати
коротке повідомлення за вивченою темою за зразком у відповідності до заданої
комунікативної ситуації, допускаючи при цьому ряд помилок при використанні
вивчених граматичних структур. Допущені помилки не порушують сприйняття
тексту, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше, різноманітні
структури, моделі тощо
|
4
|
4
|
8
|
Учень (учениця) уміє без
використання опори написати повідомлення за вивченою темою, зробити нотатки,
допускаючи ряд помилок при використанні лексичних одиниць. Допущені помилки
не порушують сприйняття тексту, у роботі вжито ідіоматичні звороти,
з'єднувальні кліше, різноманітні структури, моделі тощо
|
3
|
3
|
|
9
|
Учень (учениця) уміє написати
повідомлення на запропоновану тему, заповнити анкету, допускаючи ряд
орфографічних помилок, які не ускладнюють розуміння інформації, у роботі
вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше, різноманітні структури, моделі
тощо
|
3
|
2
|
|
10
|
Учень (учениця) уміє написати
повідомлення, висловлюючи власне ставлення до проблеми, написати особистого
листа, при цьому правильно використовуючи вивчені граматичні структури у
відповідності до комунікативного завдання, використовуючи достатню кількість
ідіоматичних зворотів, з'єднувальних кліше, моделей тощо
|
2
|
1
|
|
IV. Високий
|
11
|
Учень (учениця) уміє написати
повідомлення, правильно використовуючи лексичні одиниці в рамках тем,
пов'язаних з повсякденним життям. Даються при наявності несуттєвих
орфографічних, які не порушують акту комунікації (британський або
американський варіанти орфографії, орфографічні помилки в географічних назвах
тощо)
|
1-2
|
|
12
|
Учень (учениця) уміє подати в
письмовому вигляді інформацію у відповідності з комунікативним завданням,
висловлюючи власне ставлення до проблеми, при цьому правильно використовуючи
лексичні одиниці та граматичні структури
|
|
|
|
* Обсяг письмового повідомлення, його тематика, структура, повнота
розкриття змісту, лексична насиченість і рівень граматичної компетентності,
наповнюваність визначаються вчителем відповідно до Програмових вимог для
кожного етапу навчання та типу навчального закладу
|
Немає коментарів:
Дописати коментар